آموزش وردپرس افزونه

/ وبلاگ نیماد / مرکز آموزش / آموزش وردپرس افزونه

آموزش وردپرس افزونه

آموزش وردپرس افزونه

فهرست مطالب این صفحه

آموزش وردپرس افزونه

هر سایتی تنها با وجود سیستم مدیریت محتوا و یک قالب نمی تواند سایت موفقی باشد زیرا در عملفعالیت های آن محدود شده و امکاناتی برای به کارگیری ندارد. پس باید چه کرد؟

چطور امکاناتی را در اختیار یک سایت قرار دهیم تا بتوانیم اقدامات موثری را انجام دهیم؟

گزینه ای با عنوان پلاگین یا ماژول وجود دارد که در هر سیستم مدیریت محتوایی با افزودن آن ها میتوان بر امکانات سایت اضافه کرد تا قادر به انجام فعالیت های متعدد شویم. ما که با سایر سیستمهای مدیریت محتوا کاری نداریم اما در وردپرس نیز چنین است و شما برای افزودن هر امکانی پلاگینیا افزونه ی وردپرس می توانید نصب کنید.

حال اینکه افزونه ها به چه صورت هستند و روش استفادهاز آن ها چگونه است خود مسئله ای است که امروز  در این آموزش نیماد به آن می پردازیم .

افزونه های وردپرس

در پیشخوان وردپرس گزینه ای با عنوان افزونه ها وجود دارد که می توان با کمک این بخش هر افزونهای که مورد نیاز باشد را به راحتی بارگذاری و فعال کرد و سپس اگر افزونه دارای تنظیماتی است میتوان به تنظیم کردن آن پرداخت .

 

همانطور که ملاحظه می کنید در زیر منوی “ افزونه هاینصب شده” تمامی افزونه هاییکه از قبلنصب کرده ایم، دیده می شوند. برای نصب یک افزونهمی توانیم بر روی گزینه ی “افزودن” از بالایصفحه و یا در زیر منوی افزونه هابر روی گزینه ی “افزودن” کلیک کنید

 

آموزش وردپرس افزونه

آموزش وردپرس افزونه

 

در این بخش افزونه هایی را مشاهده می کنید که به ترتیب افزونه های موجود در مخزن وردپرس میباشد. شما با جستجو کردن نام افزونه ی مورد نظر می توانید افزونه ی خود را بدون دانلود کردن نصب و فعال کنید .

به عنوان مثال

یکی از افزونه هارا انتخاب می کنیم و بر روی گزینه ی “نصب” کلیک کنید. به صفحه ی
اطلاع رسانی نصب افزونه منتقل می شوید و باید بر روی گزینه ی “فعال کردن افزونه ” کلیک کنید.
پس از آن افزونه ی شما در پنل ادمین وردپرس قرار می گیرد و می توانید آن را تنظیم کرده و استفادهنمایید

 

بروز رسانی افزونه ها

سازنده ی افزونه هایمعتبر و خوب در مدت زمان های مشخصی بروز رسانی هایی انجام می دهند کهتغییراتی را به دنبال دارد. پس از بروز رسانی در لیست افزونه هابرای شما مشخص خواهد شد .
با زدن گزینه ی “هم اکنون به روز رسانی کنید” می توانید افزونه را به صورت اتوماتیک به روز کنید

 

همچنین می توانید جزئیات صفحه ی افزونه را از همین قسمت ملاحظه کنید و به مدیریت آنبپردازید

توجه کنید

برای نصب افزونه ها شتاب زده نشوید و هر آنچه که با تحقیق به آن نیاز دارید را نصب کنید. وجود تعداد زیادی افزونه بدون کارایی در کنار هم هیچ سودی ندارد و ممکن است حتی باعث ناسازگاری هایی در سیستم شما شود. پس بسیار دقیق باشید

 

ارسال نظر

5 + پانزده =