ایندکس شدن سایت با توجه به نسخه موبایل سایت

/ وبلاگ نیماد / مرکز آموزش / ایندکس شدن سایت با توجه به نسخه موبایل سایت

ایندکس شدن سایت با توجه به نسخه موبایل سایت

 

ایندکس شدن سایت با توجه به نسخه موبایل سایت

سلام به تمام بازدید کنندگان نیماد در این مبحث قصد دارم یکی از ویژگی های سایت ها واکنشگرا در سئو سایت را توضیح بدم

امروزه بیشتر افراد برای جستجو در گوگل از موبایل های خود استفاده می کنند. هرچند هنوز سیستم رتبه بندی گوگل از نسخه دسکتاپ محتوا صفحات برای ارزیابی ارتباط نتایج با جستجوی کاربران استفاده می کند.

البته این موضوع می تواند مشکلاتی را ایجاد کند مثلا زمانی کاربر نتایج را با موبایل خود باز می کند با محتوا کمتری نسبت به همان نتایج با نسخه دسکتاپ روبه رو می شود و این مشکل به این خاطر است که الگوریتم های ما همان صفحه ای که کاربر مشاهده می کند را بررسی نمی کنند.

 

برای ایجاد نتایج بهتر و کاربردی تر٬ ما آزمایشات مختلفی را برای ساخت ایندکس با اولویت نسخه موبایلی انجام داده ایم. اگرچه ایندکس موتور جستجوی ما همچنان تنها از صفحات اینترنتی و اپ های موبایل استفاده خواهد کرد و الگوریتم های ما تدریجا اولویت ایندکس کردن را بروی نسخه موبایل سایت ها برای رتبه بندی محتوا و صفحات آنها قرار خواهد داد و با هدف درک ساختار داده های آنها و همچنین نمایش اسنیپت از همان صفحات در نتایج گوگل انجام خواهد گرفت. همزمان که هنوز که در حال آماده سازی ایندکس کردن نتایج از مستندات موبایلی هستیم٬ همچنان به بهبود و ایجاد تجربه عالی کاربران توجه می نماییم. فرقی نمی کند آنها از موبایل جستجو می کنند و یا از کامپیوترهای شخصی خود.

 

ما به این نتجیه رسیدیم که این تغییر مهم در ایندکس شدن ما ضروری است و اکنون به صورت جدی بروی آن کار می کنیم. ما آزمایش های خود را در این زمینه در ماه های آتی در مقیاس کوچکی با احتیاط انجام خواهیم داد و در ادامه این تغییرات زمانی که به اندازه کافی از آن مطمئن شدیم در مقیاس های بزرگتری صورت خواهد گرفت و هدف اصلی ما بهبود تجربه کاربر است. اگرچه هنوز در اول راه این فرایند هستیم ولی چندین توصیه به شما برای آماده سازی خود به سمت ایندکس شدن با اولویت نسخه موبایلی سایت خواهیم داشت.

پس توجه کنید حتما حتما سایتی که طراحی میکنید حتما ریسپانسیو باشد

 

  1. اگر شما یک سایت ریسپانسیو و یا یک سایت داینامیک دارید و محتوا اصلی سایت شما در هر دو نسخه کامپیوتر و موبایل به یک صورت دیده می شود ٬ نیازی نیست که چیزی را تغییر دهید.
  2. اگر شما تنظیمات خاصی برای سایت خود دارید که محتوا سایت شما در نسخه دسکتاپ و موبایلی به شکل متفاوتی ظاهر می شود شما باید چندین تغییر را در سایت خود لحاظ کنید.
  3. مطمئن شوید که ساختار درستی از سایت خود در هر دو نسخه کامپیوتر و موبایلی قابل مشاهده است.
  4. ارزیابی ساختار سایت ها در نسخه های دسکتاپ و موبایلی را با نوشتن آدرس URL سایت خود در ابزار بررسی ساختار داده می توانید بررسی کنید و نمایش خروجی آنها را با یکدیگر مقایسه کنید.
  5. زمانی که داده های ساختاریافته را به نسخه موبایلی سایت خود اضافه می کنید از اضافه کردن تعداد زیادی markup که به اطلاعات محتوا هر سند ارتباط خاصی ندارند بپرهیزید.
  6. از ابزار بررسی txt برای تایید دسترسی ربات های گوگل به نسخه موبایلی سایت خود استفاده نمایید.
  7. نیازی نیست که سایت ها لینک های کانونیکال خود را تغییر دهند ٬ ما همچنان از همان لینک ها برای رسیدن به نتایج مناسب برای کاربران چه در جستجوهای موبایل و یا دسکتاپ استفاده می نماییم.
  8. گر شما صاحب سایتی هستید و در Search Console فقط نسخه دسکتاپ سایت خود را تایید کرده اید ٬لطفا نسخه موبایلی سایت خود را اضافه و تایید نمایید.
  9. اگر فقط نسخه دسکتاپ برای سایت خود دارید٬ ما همچنان به ایندکس کردن محتوا سایت شما ادامه خواهیم داد و مشکلی نیست ٬ حتی اگر ما بواسطه ایجنت کاربری موبایل سایت شما را مشاهده نماییم.

 

ایندکس شدن سایت با توجه به نسخه موبایل سایت

 

اگر شما در حال طراحی نسخه موبایل سایت خود هستید به خاطر داشته باشید که یک سایت کاملا کاربردی و سالم بهتر از یک سایت نسخه موبایلی ناقص و خراب است. پس بهتر است که ابتدا کاملا از عملکرد نسخه موبایلی سایت خود مطمئن شوید و بعد از سایت خود رونمایی کنید. این موضوع تاثیر بالایی روی سئو سایت شما نیز می گزارد.

برای طراحی سایت به صورت ریسپانسیو استاندارد میتوانید طراحی سایت خود را به ما بسپارید.

ارسال نظر

16 − 15 =