آموزش بک آپ گرفتن از وردپرس

/ وبلاگ نیماد / مرکز آموزش / آموزش بک آپ گرفتن از وردپرس

آموزش  بک آپ گرفتن از وردپرس

آموزش بک آپ گرفتن از وردپرس

 

 

فهرست مطالب این صفحه

آموزش  بک آپ گرفتن از وردپرس

با درود به تمام دوستان در خدمت شما هستیم با آموزش  بک آپ گرفتن از وردپرس. نکته خیلی مهم در اینجا حجم کم بک آپ هستش که میشه خیلی راحت اونو دانلود و یا حتی آپلود کردش و همچنین قابل حمل هم هستش ! با نیماد باشید تا انتها.

بک آپ دستی که هرموقع لازم شد می تونه اطلاعات رو برگردونه و یا برای انتقال سایت استفاده میشه شامل ۲ مورد هستش

  1. یکی پوشه wp-content شامل آپلود ها ، قالب و افزونه ها
  2. یکی هم دیتابیس یا بانک اطلاعاتی (با فرمت sql.gz )

 

ساختار فایل های سیستم مدیریت محتوای وردرپرس

سه تا پوشه داریم به نام های wp-admin , wp-content , wp-includes و همچنین تعدادی فایل php مثل wp-config.php و … .

از این همه پوشه و فایل فقط دوتا فایل هستند که اطلاعات سایت مارو شامل می شوند یکی پوشه wp-content و دیگری دیتابیس (sql.gz).

 

گرفتن بک آپ از پوشه wp-content

عکس ها ، فایل هایی که آپلود کردیم ، قالب سایت و … داخل پوشه wp-content قرار می گیرند.البته بگم داخل این پوشه دوباره پوشه های زیادی هستند که فقط دوتاشون یعنی uploads و themes برای ما مهم هستند و پوشه افزونه (plugins) زیاد مهم نیست چون افزونه ها  داخل سایت وردپرس هستند و میشه دانلود کرد اما کلا پوشه wp-content رو بک آپ بگیرید و خیال خودتون رو راحت کنید.

آموزش  بک آپ گرفتن از وردپرس

آموزش بک آپ گرفتن از وردپرس

 

در هاست خودتون طبق تصویر (مربوط میشه به cpanel نه directadmin ) روی پوشه wp-content کلیک کنید و گزینه compress رو بزنید و یک نام برای فایل zip انتخاب کنید

 

گرفتن بک آپ از دیتابیس وردپرس sql.gz

تمام مطالب سایت شما ، دیدگاه ها ، کاربران ، برچسب ها ، … همه این ها داخل دیتابیس ذخیره می شوند. برید به هاست خودتون و طبق تصویر و روی گزینه backups کلیک کنید.

آموزش  بک آپ گرفتن از وردپرس

آموزش بک آپ گرفتن از وردپرس

 

سپس توی یک جدول لیست بانک های اطلاعاتی تون رو نوشته ، بانک اطلاعاتی وردپرس خودتون رو کلیک کنید و بزارید تا دانلود بشه

این فایل نباید حجم خیلی زیادی داشته باشه ( حدودا ۱ مگابایت باشه بستگی به سایتتون داره ، ولی اگر خیلی زیاد بود حتما افزونه یا چیزی دارید که داره خیلی بانک اطلاعاتی استفاده می کنه) .

 

نکاتی در مورد آموزش بک آپ گرفتن دستی

  1. این آموزش توضیح داده شده غیر استاندارد می باشد ! و فقط یک ترفند هستش ( من خودم ولی همیشه استفاده می کنم !) و به افرادی که یکم کمتر وارد هستند توصیه نمی کنیم .
  2. .ما در این آموزش در مورد فایل wp-config.php صحبتی نکردیم ، اگر که نام دیتابیس ، یوزر دیتابیس و رمز عبور فراموشتون میشه اون فایل رو هم دانلود کنید تا داشته باشید
  3. اساس این آموزش این بود که اطلاعات هاست زیاد برای ما مهم نیستند و فایل های وردپرس هم میشه دانلود کرد و دوباره نصب کرد و ما فقط اطلاعات سایت خودمون رو برداشتیم.
  4. اگر اینطوری بک آپ بگیریم و چندین سال بگذره و بخوایم روی وردپرس جدید این بانک اطلاعاتی رو نصب کنیم شاید دچار مشکل بشیم در آینده ( پس نیاز به نسخه فعلی وردپرس تون هم هستش ).

 

ارسال نظر

هشت − 5 =