جلوگیری از استفاده غیر مجاز منابع سایت با Hotlink Protection

/ وبلاگ نیماد / مرکز آموزش / Cpanel / جلوگیری از استفاده غیر مجاز منابع سایت با Hotlink Protection

Hotlink Protection چیست ؟

Hotlink Protection از استفاده غیر مجاز منابع سایت جلوگیری می کند.
در صورتی که این امکان روی هاست شما فعال باشد استفاده از فایل هایی که تعریف کرده اید برای افرادی که مطالب و یا فایل های شما را کپی می کنند مسدود خواهد شد.

به عنوان مثال شما یک مطلب که شامل چند عکس ، فایل دانلود و …. است را در  وب سایت ارسال کرده اید و یک کاربر همان مطالب با همان محتوا را در وب سایت یا وبلاگ خود کپی می کند و عکس و فایل را آپلود نمی کند و از لینک سایت شما استفاده می کند. پس از نمایش مطلب عکس ها باز نمی شود و لینک دانلود شما برای آن سایت کار نمی کند.

توسط این امکان می توانید با مشخص کردن format ها ، آنها را برای سایت های دیگر مسدود کنید.

چگونه باید Hotlink Protection را فعال کنیم؟

برای فعال کردن Hotlink Protection ابتدا وارد کنترل پنل سی پنل خود شوید و سپس مانند تصویر از قسمت security روی گزینه Hotlink Protection کلیک کنید.

سپس پیام Hotlink protection is currently disabled برای شما نمایش داده می شود و یعنی Hotlink Protection غیر فعال است. برای فعال کردن روی دکمه enable کلیک کنید.

سپس در قسمت URLs to allow access آدرس های دامنه که می توانند از فایل های شما استفاده کنند را وارد کنید. نام دامنه خود را با www و بدون www وارد کنید.

سپس در قسمت Block direct access for these extensions (separate by commas) می توانید format هایی که قصد دارید مسدود کنید را وارد کنید.

تیک را علامت بزنید.

این یعنی زمانی که آدرس فایل مستقیم در مرورگر باز شد به صفحه مورد نظر شما redirect شود.

و در قسمت Redirect request to this URL آدرس صفحه مورد نظر را وارد کنید.

و سپس روی دکمه submit کلیک کنید

و پس فعال سازی در مثال بالا نمونه کد زیر به فایل htaccess شما اضافه می شود. شما می توانید این کد را دستی وارد کنید.

RewriteEngine on

RewriteCond %{HTTP_REFERER} !^$
RewriteCond %{HTTP_REFERER} !^http://tehranhost.com/.*$      [NC] RewriteCond %{HTTP_REFERER} !^http://tehranhost.com$      [NC] RewriteCond %{HTTP_REFERER} !^http://www.tehranhost.com/.*$      [NC] RewriteCond %{HTTP_REFERER} !^http://www.tehranhost.com$      [NC] RewriteCond %{HTTP_REFERER} !^http://damane2.com/.*$      [NC] RewriteCond %{HTTP_REFERER} !^http://damane2.com$      [NC] RewriteCond %{HTTP_REFERER} !^http://www.damane2.com/.*$      [NC] RewriteCond %{HTTP_REFERER} !^http://www.damane2.com$      [NC] RewriteRule .*\.(jpg|jpeg|gif|png|bmp)$ http://www.tehranhost.com/error.html [R,NC

ارسال نظر

پنج × 1 =