فهرست مطالب این صفحه
انتخاب کلمه کلیدی مناسب برای سئو
انتخاب کلمه کلیدی مناسب برای سئو و در هر نوع سیستم مدیریت محتوا اختصاصی برای سایت یکی از مهمترین نکاتی است که باید به آن توجه داشته باشید تا با اتکا به آن بتوانید به راحتی در موتورهای جستجو در نتایج بالاتری قرار بگیرید. در صورتی که انتخاب کلمه کلیدی مناسب در وردپرس به درستی انجام گیرد قادر خواهید بود تا با یک استراتژی مناسب به ترافیک قابل توجه و مناسبی از موتورهای جستجو دست پیدا کنید.
در این مقاله از نیماد قصد دارم تا به راهنمای انتخاب کلمه کلیدی مناسب در وردپرس بپردازم که با استفاده از آن قادر خواهید بود تا ارزش مقالات و مطالب خود را بیشتر کرده و ترافیک بیشتری را از موتورهای جستجو کسب کنید. البته انتخاب کلمه کلیدی صرفا شما را به ترافیک مناسب نمیرساند و لازم است تا از سایر عوامل برای بالا بردن اهمیت مقاله و نوشته مورد نظر استفاده کنید که از جمله آنها میتوان به لینکسازی اشاره کرد.
ممکن است با بررسی سئو سایت خود متوجه شوید که سایت شما پیشرفت چشمگیری نمی کند ،در این موارد احتمال بهتر بودن سئو رقبا بیشتر از سایت شما باشد بنابراین برای بهبود اوضاع سئو سایت خود بهتر است به شناسایی سئو رقبا خود بپردازید. با توجه به اهمیت کلمات کلیدی در بهینه سازی سایت در اینجا می خواهیم تا بیان یکی از سایت های طراحی شده مان در زمینه پته شما را با مراحل انتخاب کلمات کلیدی آشنا کنیم.
مرحله اول
در قدم اول مهمترین چیز شناخت تجارت خود می باشد در این راستا باید به نیازهای مشتریان خود توجه داشت برای انتخاب کلمات کلیدی باید دید که مشتریان چه کلمات را جستجو می کنند به عنوان مثال برای سایت پته عبارتی مثل پته کرمان یا خرید پته و قیمت پته کرمان می تواند از بهترین کلمات کلیدی انتخابی باشد.
مرحله دوم
با استفاده از ابزار Google AdWords می توان به بیشترین عبارات جستجو شده پی برد.برای انتخاب درست بهتر است که هر کدام از این کلمات را در گوگل جستجو کرده و رقبای خود را در آن عبارت خاص بشناسید.همچنین با استفاده از ابزار Google Trends می توانید با بیشترین کلمه جستجو آشنا شد.
حالا فک کنید که شما میخواهید برای یک سایت وردپرسی کلمه کلیدی مناسب انتخاب کنید
انتخاب کلمه کلیدی مناسب در وردپرس
انتخاب کلمات کلیدی مناسب اهمیت بسیار زیادی دارد، اگر در انجام این کار مسیر اشتباهی را بروید، نتیجه آن قطعا به ضرر سایتتان خواهد بود. به همین جهت، لازم است که نحوه صحیح انتخاب کلمه کلیدی را فرا بگیرید.
قبل از هر چیز لازم به ذکر است که منظور از کلمه کلیدی یعنی عبارتی که افراد آنها را در موتورهای جستجو مانند گوگل وارد کرده و به دنبال نتیجه مناسب خود هستند. در نتیجه، انتخاب کلمات کلیدی میبایست براساس موضوع وب سایت صورت گیرد.
چطور از کلمه کلیدی استفاده کنیم؟
حال که در مورد کلمات کلیدی و نقش آنها در سئو سایت اطلاعات مناسبی را کسب کردید، زمان آن فرا رسیده است تا نحوه به کارگیری آنها را نیز بدانید. به زبان سادهتر، پس از اینکه کلمات کلیدی را مشخص کردید، بر اساس بررسی آمار کلمات کلیدی که بیشترین ترافیک را برای سایت شما آوردهاند را انتخاب کرده و آنها را در بخش های نام برده شده که در ادامه آنها را معرفی خواهم کرد استفاده کنید.
عنوان سایت: این بخش به عنوان مهمترین بخش میتواند مورد استفاده قرار گیرد تا در نتایج جستجو در صفحات بالاتری قرار گیرید، چرا که در وردپرس عنوان صفحات مختلف نیز به گونهای میباشد که نام و عنوان وبسایت حتما در آن ذکر شده است.
نامک نوشته: نامک نوشته یا همان آدرس صفحات نیز تا مدتی جزو بهترین راهکار بودند و سایتهایی که کلمه کلیدی در آدرس آنها وجود داشت در نتایج بالاتری قرار میگرفتند اما امروزه دیگر مثل گذشته تاثیرگذار نیستند.
توضیحات صفحه: منظور از توضیحات صفحه همان متای توضیحات میباشد که در قالب ۱۶۰ کاراکتر میتوانید خلاصهای از محتوای خود را که شامل کلمه کلیدی میتواند باشد را در آن بنویسید. اگر متای توضیحات شامل کلمه کلیدی باشد نتیجه بهتری در موتور جستجو خواهد داشت.
استفاده از هدینگها: هدینگ یا همان عناوین که با استفاده از تگهای h۱ تا h۶ در html مورد استفاده قرار میگیرند نیر در میزان بهینه بودن سایت و کلمه کلیدی تاثیر گذار خواهند بود.
محتوای صفحه: محتوا و متن صفحه شما به گونهای باشد که بسته به تعداد کلمات استفاده در نوشته متناسب باشد. به عنوان نمونه برای یک محتوای ۶۰۰ کلمهای استفاده از کلمه کلیدی به تعداد ۵ بار گزینه مناسبی میباشد.
لینکدهی کلمات کلیدی: همانطور که تعداد کلمات ارزش دارند لینکدار کردن آنها به مطالب مرتبط نیز مورد اهمیت است و میبایست کلمات کلیدی موجود در متن را برای مطالب و مقالات مرتبط لینکدار کنید.
همچنین در انتخاب کلمه کلیدی نباید تنها بر روی یک کلمه اصرار داشت. بلکه باید چندین کلمه کلیدی را انتخاب کرد و بر روی آنها کار کرد تا شانس حضور در نتایج جستجو برای سایت شما توسط برخی از کلمههای کلیدی انتخاب شده افزایش یابد. زمانی که شما چندین کلمه کلیدی را انتخاب کرده باشید و از آنها در سایت خود استفاده کنید، الگوریتم های گوگل این کلید واژهها را شناسایی کرده و اگر جستجوهایی مرتبط یا نزدیک به آنها صورت گیرد، سایت شما نیز در فهرست بالاتری از نتایج نشان داده خواهد شد.