اشتباهات رایج در راه اندازی کسب و کار اینترنتی

/ طراحی سایت / اشتباهات رایج در راه اندازی کسب و کار اینترنتی

 

در این مقاله به مهمترین مواردی که در طراحی سایت و راه اندازی کسب و کار اینترنتی بایستی رعایت شود خواهیم پرداخت.

امروزه باتوجه به گسترش و عمومیت پیداکردن کسب و کارها در فضای مجازی، افراد و مجموعه‌های زیادی به سمت اینترنتی کردن کسب و کار سنتی خود سوق پیدا کرده اند.

راه اندازی کسب و کار اینترنتی

اشتباهات رایج در راه اندازی کسب و کار اینترنتی

راه اندازی کسب و کار اینترنتی مستلزم داشتن دانش و مهارت در زمینه کسب و کار اینترنتی و دیجیتال مارکتینگ می باشد، خیلی از این افراد به دلیل اینکه تخصصی در این زمینه ندارند اشتباهاتی انجام می‌دهند که باعث شکست و نابودی کسب و کار خود در فضای مجازی شده و دلسرد خواهند شد و وقت و هزینه ای که صرف این کار کرده اند هدر خواهد رفت.

با شرکت توسعه سامان نیماد همراه باشید و با هم مواردی که باید در طراحی سایت به آن توجه کنیم بررسی می‌کنیم.

 

انتخاب دامنه نامناسب در راه اندازی کسب و کار اینترنتی

انتخاب دامنه نامناسب

اولین اشتباهی که افراد در راه اندازی کسب و کار اینترنتی خود مرتکب می‌شوند، انتخاب دامنه نامناسب برای سایت خود می‌باشد.

که در صورتی که نام دامنه به درستی انتخاب نشود، تغییر آن و جایگزین کردن دامنه جدید کمی دردسر دارد و در کوتاه مدت به رتبه سایت لطمه خواهد زد.

نام دامنه بایستی بیانگر حوزه فعالیت کسب و کار و نام برندتان باشد.

در صورتی که برندتان برای شما اهمیت زیادی دارد و یا بین افراد شناخته شده است، حتما نام برند خود را در دامنه قراردهید.

بهتر است در صورت امکان حوزه فعالیت خود را در نام دامنه خود بگنجانید.

 

املای درست کلمات دامنه بایستی رعایت شود.

برخی از کلمات به صورت فینگلیش ممکن است به چند مدل نوشته شود، به طور مثال کلمه نوروز به صورت Norouz یا Nowruz و حتی Norooz نوشته می‌شود. شما بایستی بررسی کنید کدام املا صحیح تر است.
برای این منظور بایستی سرچ کنید و ببینید کدام نوع نگارش بیشتر در اینترنت جستجو می‌شود و متداول تر است.
درصورتی که کلمه مورد نظرتان بسیار متداول است میتوانید از ابزار گوگل ترند (google trends) نیز استفاده کنید.

 

استفاده از کلمات اضافی یا علائم در نام دامنه

بهتر است نام دامنه کوتاه و مختصر باشد، تا در ذهن مخاطب به راحتی بماند.

همچنین برخی از افراد از علامت دش (-) جهت جداسازی کلمات در نام دامنه استفاده می‌کنند، که این کار درستی نیست و همچنین برای سئو نیز این کار پیشنهاد نمی‌شود.

 

انتخاب TLD مناسب

TLD یا پسوند دامنه همان com / net / org / ir و غیره است، بهتر است با توجه به موضوع فعالیت و حوزه جغرافیایی انتخاب شود.

خوشبختانه باتوجه به گسترش پسوندهای دامنه (New TLD) میتوان از دامنه های جدید با موضوع فعالیت خود استفاده کرد و دست افراد برای انتخاب نام دامنه مورد نظر بازتر خواهد بود.

پسوندهای جدید مانند: news / game / band / computer / center / city / clinic / pizza / shop و … می‌باشد و انتخاب های خوبی میتوان برای نام دامنه باشد.

جهت مشاهده بیشتر و یا ثبت دامنه میتوانید روی این لینک کلیک کنید.

 

توجه به کسب و کارهای هم‌ نام

ممکن است هم نام برند شما، کسب و کار دیگری در اینترنت فعالیت داشته باشد و از رتبه بالایی نیز برخوردار باشد، در این صورت ممکن است فعالیت شما زیر سایه نام برند گم شود و در جستجوهای افراد نام آن برند هم دیده شود و کاربر را به اشتباه وا بدارد.

بهتر است قبل از انتخاب دامنه این مورد را بررسی و جستجو کنید و هنگام انتخاب دامنه این مورد را در نظر بگیرید.

درصورتی که در انتخاب نام دامنه مشکل دارید و به دنبال نام های خاص و کاربردی هستید، پیشنهاد میکنم مقاله مربوط به پیشنهادات جهت انتخاب نام دامنه در بلاگ نیماد را مطالعه کنید.

 

انتخاب هاست مناسب در راه اندازی کسب و کار اینترنتی

انتخاب هاست مناسب

انتخاب هاست برای راه اندازی کسب و کار اینترنتی بسیار حائز اهمیت است و بایستی با توجه به نوع وب سایت و کاربری آن، سیستم مدیریت محتوا سایت، حوزه جغرافیایی که قصد فروش یا خدمات رسانی دارید و همچنین کیفیت هاستینگ بهترین انتخاب را داشته باشید.

انتخاب هاست با توجه به نوع وب سایت

درصورتی که وب سایتتان محصولات / خدمات بسیار زیادی خواهد داشت و یا فعالیت آن به گونه ایست که روزانه تعداد زیادی بازدیدکننده داشته باشید، هاست اشتراکی مناسب این نوع سایت ها نخواهد بود و بایستی از هاست اختصاصی / پربازدید و یا سرور مجازی استفاده کنید.

 

انتخاب هاست با توجه به سیستم مدیریت محتوا

بهتر است هاستی که انتخاب میکنید، متناسب سیستم مدیریت محتوا و یا زبان برنامه نویسی آن باشد.

درصورتی که از وردپرس برای طراحی سایت خود استفاده کرده اید، حتما هاست وردپرس تهیه کنید و یا درصورتی که سایتتان به زبان Asp.Net نوشته شده، هاست ویندوز برای میزبانی وب سایت خود استفاده کنید.

 

انتخاب هاست با توجه به حوزه جغرافیایی

بهتر است لوکیشن سرور سایتتان ترجیحا در همان کشور و یا در نزدیکی محدوده ای که مخاطبان سایتتان هستند انتخاب شود.

به طور مثال، درصورتی که مخاطب و بازدیدکنندگان سایت شما عمدتا از کشور ایران است، بهترین انتخاب برای شما سرورهای داخل کشور و یا نهایتا سرورهای اروپایی باشد.

چراکه با توجه به نزدیکی مخاطب با لوکیشن سرور پینگ سایت پایین تر و درنتیجه سرعت لود سایت بالا خواهد بود.

 

انتخاب هاست با توجه به کیفیت شرکت ارايه دهنده خدمات هاستینگ

انتخاب شرکت هاستینگ بسیار مناسب است و در انتخاب شرکت ارایه دهنده خدمات میزبانی وب موارد زیر را حتما بررسی کنید:

  1. آپتایم سرور

    با استفاده از ابزارهای بررسی آپتایم حتما بررسی کنید تا وضعیت پایداری سرورها بالا باشد.
  2. دیتاسنتر هاستنام دیتاسنتری که سرور هاست ارایه شده است را حتما جستجو کنید که جز دیتاسنترهای معروف و با کیفیت باشد.
  3. سخت افزارهای سروربررسی کنید که از سخت افزارهای بروز و با کیفیت در سرورهای خود استفاده کرده باشند.
  4. نوع فضای ذخیره سازی اطلاعاتحتما نوع فضای ذخیره سازی SSD و یا Nvme باشد.
  5. بک آپ گیریبک آپ گیری از اطلاعات داشته باشند. (البته اکیدا توصیه میکنم، خودتان نیز همواره در بازه های زمانی مختلف از سایتتان بک آپ داشته باشید.)

 

 

مشخص کردن اهداف و مخاطبان هدف کسب و کار

مشخص کردن اهداف و مخاطبان هدف

اهداف خود را برای راه اندازی سایت مشخص کنید، برای محصولات و خدماتی را که قصد ارایه دارید برنامه ریزی کنید.

درمورد آنها در اینترنت جستجو کنید، ببینید محصولات و خدماتتان چقدر طرفدار دارند و مخاطبان هدف خود را بشناسید و با توجه به مخاطبان خود برای مارکتینگ، تبلیغات و اطلاع رسانی برنامه ریزی کنید.

با استفاده از ابزارهای بررسی و تحقیق کلمات کلیدی مانند: KwFinder و Keyword Planner و حتی در بعضی مواقع ابزار گوگل ترند بررسی کنید که محصولات و خدماتی که قصد فروش دارید چقدر در طول ماه توسط افراد سرچ می‌شود و کلمات کلیدی پر استفاده و مرتبط با حوزه کاری خود را انتخاب و در کار خود بکار ببرید.

 

وسواس و کمال گرایی بیش از حد در راه اندازی کسب و کار

وسواس و کمال گرایی بیش از حد

گاها دیده می‌شود افراد هنگام راه اندازی کسب و کار اینترنتی خود، بسیار وسواس دارند و خود را با برندهای بزرگی همچون دیجیکالا و … مقایسه می‌کنند.

این حجم کمال گرایی بیش از حد و رساندن تمامی فاکتور ها به سطح بالا باعث اتلاف وقت، صرف هزینه و کم شدن انگیزه افراد شده و چه بسا دیده شده فرد کسب و کار را هنوز راه ننداخته بیخیال شده و شکست می‌خورد.

نتیجه گیری: ابتدای کار سعی کنید استانداردهای اولیه را آماده کرده، استارت کار رو بزنید کار که روی غلطک افتاد و مخاطب جذب آن شد و در نتیجه فروش حاصل شد، به مرور سطح کیفی خود را چه از لحاظ زیرساخت، تنوع محصول یا خدمات و … بالا ببرید.

 

 

جذابیت بصری در راه اندازی کسب و کار اینترنتی

جذابیت بصری

توجه به جذابیت بصری بسیار حائز اهمیت است، حتما یک رنگ یا طیف رنگی سازمانی مرتبط با حوزه و موضوع کسب کارتان انتخاب کنید.

یک لوگو خوب و با کیفیت برای کسب کارتان طراحی کنید.

طراحی بنر و کاورهای محصولات و خدمات خود را جدی گرفته و حتما با کیفیت بالا، نور پردازی مناسب و طرح های جذاب بکار ببرید.

 

خب تا اینجا با مجموعه اقداماتی که پیش از سفارش طراحی سایت و راه اندازی کسب و کار اینترنتی نیاز دارید آشنا شدید، حال به مواردی که پس از طراحی وب سایت بایستی به آن اهمیت دهید خواهیم پرداخت.

 

 

مهمترین اقداماتی که در طراحی سایت بایستی رعایت شود

مهمترین اقداماتی که در طراحی سایت بایستی رعایت شود

فعالیت در فضای مجازی و داشتن کسب و کار اینترنتی همان قدر که شیرین و لذت بخش است، سختی های خاص خودش را هم دارد و برای موفقیت در این حوزه بایستی زحمات زیادی کشیده تا به موفقیت و رتبه های بالا برسید.

 

اهمیت سئو در طراحی سایت

رعایت اصول سئو (SEO)

یکی از مهمترین مواردی که در راه اندازی کسب و کار اینترنتی پس از طراحی سایت باید به آن به شدت توجه شود، رعایت اصول سئو در سایت است.

وب سایت طراحی شده بایستی تمامی اصول تکنیکال سئو در آن رعایت شده باشد.

همچنین در برنامه ریزی تولید محتوا / ایجاد دسته بندی ها / برچسب ها و … اصول تکنیکی سئو بایستی به دقت انجام شود.

ما در بلاگ نیماد مقاله ای بسیار کاربردی در مورد چک لیست سئو پس از طراحی سایت منتشر کرده ایم، که اکیدا به افرادی که قصد راه اندازی سایت خود را دارند توصیه میکنیم این مقاله را حتما با دقت مطالعه کرده و در سایت خود بکار ببرند.

 

 

فعالیت مستمر در سایت و تولید محتوا

فعالیت مستمر در سایت و تولید محتوا

سعی کنید در وب سایت خود یک برنامه ریزی منظم و منسجم برای تولید محتوا داشته باشید، تولید محتوا مستمر و قوی باعث می‌شود که بودجه خزش (Crawl Budget) وب سایتتان افزایش داده شود.

با افزایش بودجه خزش، صفحات سایت شما سریع تر در موتورهای جستجوگر ایندکس می‌شود و همچنین روز به روز رتبه و اعتبار سایت شما بالاتر خواهد رفت.

 

اهمیت بخش وبلاگ در طراحی سایت

راه اندازی بخش بلاگ در سایت

داشتن بخش بلاگ ( این روزها به مگ هم مرسوم شده است) در کنار وب سایت بسیار به پیشرفت و توسعه وب سایتتان کمک خواهد کرد.

در بخش بلاگ می‌توانید مطالبی کار کنید که مرتبط با کسب و کارتان بوده، مانند مطالب آموزشی، خبری و … که ضمن دریافت ورودی خوب از سمت موتورهای جستجوگر به مخاطبان خود اضافه کرده و همچنین فروش سایت خود بالا ببرید.

 

فعالیت در شبکه‌های اجتماعی

فعالیت در شبکه‌های اجتماعی

امروزه شبکه های اجتماعی مخاطبان زیادی را به خود اختصاص داده اند، درصورتی که در این فضاها نیز فعالیت مستمر و پرقدرت داشته باشید، ضمن کمک به برندینگ، فروش به رتبه و اعتبار وب سایتتان نیز کمک بسیار زیادی خواهد کرد.

 

ارسال نظر

2 + هشت =